waarom heet het lied enter sandman van metallica enter sandman?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
4.5K

Het beste antwoord

Dreams of war, dreams of liars
Dreams of dragon's fire
And of things that will bite

Sleep with one eye open
Gripping your pillow tight

Exit light
Enter night
Take my hand
Off to never never land

Laat het zandmannetje maar komen dus - Enter Sandman
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Enter sandman slaat in dit liedje op de wens, om rustig te slapen.
Metalica's liedjes gaan vaak over de donkere kant van de emoties, de meer sombere kant van het leven. Maar niet echt het kwaad, gewoon de emoties die mensen echt hebben.

Zo gaat enter sandman over nachtmerries, de angst om in slaap te vallen. In het eerste couplet gaat het over een kind dat gaat slapen, daarna gaat het over hem zelf. Dat je dromen zo gruwelijk kunnen zijn. Het is niet makkelijk om je over te geven aan de slaap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het over zelfdoding gaat. "Kom maar zandmannetje, ik heb enge dromen dus laat me slapen!"